Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Slockers-Biegstraaten - WaarBenJij.nu Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Slockers-Biegstraaten - WaarBenJij.nu

Sigiriya

Door: Irene

29 Juli 2015 | Sri Lanka, Sigiriya

Jordi en Jesse bleven in het hotel, bezichtigingsmoe. Jochem ging met ons mee naar Polonnaruwa, veel overblijfselen van een middeleeuwse stad.. We gingen bijtijds weg 7.30 uur om de voor de ergste hitte terug te zijn. Veel ruïnes gezien van het koninklijk paleis, het Gal Vihare complex, het museum over een reconstructie hoe de gebouwen zouden zijn geweest. Indrukwekkend, maar het was erg warm. Jochem haakte halverwege al af en bleef lekker in de aircobus zitten. Van de chauffeur. Heel lief een zakje pelpinda's gehad. Ik haakte bij het laatste deel ook af, zo warm! Bouk ging stug door, arme gids :-)!
Terug bij het hotel even een frisse duik genomen. 's Middags hebben we een jeepsafari gemaakt in het Minneriya National Park. In het park leven grote kuddes olifanten. Er waren veel jonge olifantjes te zien, ik kon maar niet stoppen met foto's maken. Geweldig was het!
's Avonds weer lekker gezwommen in het zwembad en lekker van het buffet gegeten. Doordat we de eerste avond een goede fooi hadden gegeven aan onze ober, deed hij erg zijn best voor ons. Je blijft hier overigens fooien geven, voor alles, de mensen leven er van en heel normaal hier. Om grote bedragen gaat het ook niet.

• 31 Juli 2015 - 14:36

Omo, Opa En Muis:

Kijk uit voor de cultuurschok, dit kan gevaarlijk zijn.
    Geniet nog maar even.

Groetjes uit Huisduinen