Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Slockers-Biegstraaten - WaarBenJij.nu Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Slockers-Biegstraaten - WaarBenJij.nu

Kandy

Door: Irene

26 Juli 2015 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag zijn we naar de Dalada Maligawa geweest, de tempel van de tand waar een tand van Boeddha wordt bewaard. Het is daarmee de belangrijkste boedistische tempel van Sri Lanka, waar pelgrims uit heel Azië naar toe komen. Voordat je de tempel ingaat, moeten je schoenen uit. Deze worden voor je bewaard bij de ingang. Drie keer per dag wordt de tand geshowd, altans de 'doosjes' waarin hij bewaard wordt, de tand zelf zie je niet. Het is een hele lange rij die hier langs loopt en je krijgt een paar seconden om er naar te kijken, alvorens je gemaand wordt door te lopen. Bloemen en fruit worden geofferd, tafels lang. Het wordt begeleid door een ceremonie met veel tromgeroffel. Heel indrukwekkend.
Daarna hebben we per Tuktuk een stadstoer gemaakt. Heel normaal in Sri Lanka, het is daar een goedkope taxi, maar erg leuk om te doen. Tot slot zijn we zelf wat gaan wandelen door Kandy en kwamen we bij toeval langs een tempel.Schoenen weer uit en even naar binnen. Binnen werden we al snel aangesproken door een Monnik. We mochten met hem op de foto (zelf mag je niet zomaar een monnik fotograferen. Daarna gaf hij ons in een korte ceremonie zijn zegen en geluk voor ons enne familie. Wellicht wat toeristisch want je koets natuurlijk wel betalen, maar het was toch ook indrukwekkend.
's avondspits gegeten in het gezellige guesthous en spelletjes gedaan.